Babah Belanja Bonda Nandos!

Assalamualaikum semua. Cerita makan lagi wei!, hihi.

Kalau hari tu aku dah belanja suami aku makan dekat The Gate Cafe, minggu lepas dia belanja aku pulak, hihi. Dia tanya aku nak makan dekat mana, aku terus cakap, " Nak makan Nandos, pasal tak pernah makan, haha". Sambil senyum lebar macam ni :))). Suami aku ni memang tak pernah menolak kalau aku ajak makan dekat mana pun, hihi.

Kami p makan Nandos dekat AEON Jusco Taiping, pasal kami duduk dekat-dekat situ dah. Kali pertama ok makan Nandos *jakun sangat aih, hihi. Tengok menu macam ala-ala Kenny Rogers, tapi Kenny Rogers lagi meriah menunya. Harga pun lebih kurang.

Ni lah set yang kami ambil, order dua ja, aku dengan Zahra kongsi ja. Sos dia aku ambil mild ja, tak ambil hot punya. Hangpa boleh pilih tahap mana kepedasan yang hangpa nak.

Sos-sos dia ada Garlic Peri-Peri, Hot Peri-Peri, Extra Hot Peri-Peri, dan jugak Ketchup. Tapi jujur lah aku cakap, ni lidah aku lah ya. Aku memang tak boleh p dengan semua sos dia tu kecuali garlic. Sebab dia macam masam-masam sikit, aku minat masam-masam ni. Tak taw lah kalau aku salah pilih ka apa kan, tapi memang tak boleh nak p!!. Aku lagi suka Kenny Rogers, pasal sos dia sedap & side dish dia banyak, ada 3 side dish + muffin. Ni cuma pendapat aku ok.
Suami aku minum Americano. Dengar nama macam "Wah", Americano macam meletup ja!. Tu ha Americanonya. Macam kopi biasa ja. Nasib rasa boleh tahan. Air aku macam biasa lah antara air favourite aku walau dimana saja berada, Fresh Orange. Tapi kan kecik gila cawannya, pendek!. Tak puas minum.

So disebabkan kelaparan yang amat sangat, kami pun belasah makan ja. Sambil makan, sambil komen tu ni, dah macam juri pulak. Tapi ha, licin. Tinggal tulang jugak, haha.

Apa pun still sedap lagi. Cuma lain kali kena pandai buat pilihan lah kalau makan dekat sini. Sebab menu dia takda gambar, susah nak pilih. Anyway terima kasih suami belanja makan ya? Sayang awak, mmmuuuaaahhh, hihi.


2 comments

  1. Gaji dah dpt. Hmmmm..boleh ajak wife dating kat sini la.

    Jika sudi dan berkesempatan, jemputlah join GA abam kie n kawan2. Ada 12 buah buku/novel untuk dimenangi. Terima kasih banyak2.

    http://www.zukidin.com/2016/08/book-giveaway-by-abam-kie-and-friends.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. p makan Nandos, sedap!!. in"allah Bonda menyusul nanti. tq.

      Delete