Doakan Aku & Suami Berjaya

Assalamualaikum, hai semua.

Setiap orang mesti ada cita-cita & impian kan? Aku selalu bayangkan nak ada bisnes sendiri, teringin nak ada produk sendiri & nak berjaya. Tapi nak membina kejayaan mesti kita kena melalui pelbagai dugaan & cabaran.

Aku pernah jual macam-macam barang sebelum ni. Macam-macam lah aku cuba nak berniaga. Orang kata berniaga suka-suka & cari pengalaman. Aku memang suka cuba-cuba menjual ni. Saja nak tengok sejauh mana aku boleh p dalam bisnes kecil-kecilan. Mana taw yang kecil-kecilan ni lama-lama akan jadi besar-besaran. Pergh, berangan!, hihi. Selain dari nak cari pengalaman, dapat jugak pendapatan sampingan.

Cepat sangat masa berlalu. Allah ja taw betapa aku rindu life kerjaya part time aku. Allah ja taw betapa aku gila nak aktif berbisnes macam dulu. Dalam banyak-banyak kerjaya part time, hati aku memang pilih bisnes sebagai karier part time aku. Sebab aku dah fall in love sampai mati dengan ilmu berdikari sendiri ni. Allah ja taw apa aku rasa & apa aku nak.

Wallahi, bila kita bekerja & ada perniagaan sendiri, rasa kebergantungan kita pada Allah makin meluap-luap. Makin kita craving untuk apa yang kita nak, makin kuat kita menangis doa pada Allah hari-hari. Seriously, tak tipu. Berniaga bukan macam makan gaji, tak sama. Berniaga ni bila kita dah dapat 1 pelanggan, kita punya seronok tu, Allah!!. Bukan main lagi kita sorak sorang-sorang macam dapat piala dunia. MasyaAllah, perasaan tu yang tak boleh beli tu. Mahal!.

Sekarang Allah izinkan aku berniaga kecil-kecilan dekat rumah aku. Alhamdulillah. Rezeki anak, walau buat kecil-kecilan pun ada pelanggan datang beli. Masa ni makin aku rasa banyak benda aku boleh perbaiki dalam ibadah aku, & rasa hampir pada Allah tu makin hari, makin kuat.

Bila kita capai benda yang kita nak, mesti lagi syok & bermakna kalau kita raikan kejayaan dengan orang  yang tersayang kan. Sama-sama berjaya. Susah senang sama-sama, kan best macam tu? Aku dengan suami sama-sama berniaga. InsyaAllah semoga apa yang kami rancang berjaya juga pada akhirnya. Banyak lagi yang kami kena belajar. Aku harap kami dapat berjaya bersama go through cabaran & dugaan berniaga ni. Berniaga bukan senang kan? Harapnya semua berjalan lancar. Yang penting kena kerja keras & rajin berusaha lagi & lagi.

Berjaya bersama ialah sama-sama susah, sama-sama senang. Tak kisah lah sampai mana pun kita p. As long as sama-sama harungi semua. Tu lah kunci kejayaan bagi orang yang nak berjaya kan?



4 comments